mandag 1. oktober 2012

Skappelgenser til Ingrid

Sent i går kveld ble jeg ferdig med skappelgenseren som jeg har strikket til Ingrid. Det gikk litt tregt på slutten, og det var langt over leggetid da jeg omsider kunne si meg ferdig. Jeg hadde jo fortalt Ingrid at genseren ville bli ferdig i går, så da var det bare å stå på så det ble slik.





Det var en meget fornøyd frøken som hadde på seg genseren da hun dro til skolen i dag. Jeg så jo at ermene er alt for korte da hun prøvde den på seg, men det hadde virkelig ingenting å si. Hun skulle ha den genseren i dag. Så da ble det slik, så får jeg vel heller strikke på noen cm til i kveld.





Denne genseren har jeg strikket i en tråd Alpa fra Trysil garn, kjøpt på Europris til en billig penge, og det gikk med kun litt over tre nøster, så dette ble en billig genser. Frøkena her er så varm av seg, så hun er ikke så glad i slike tykke gensere, så da ble det strikket en tynnere utgave med en tråd.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 kommentarer:

Bodil sa...

Fin gensar, og flott modell :)

Marianne sa...

Så fin den genseren ble:-) Flott farge, kledde datteren din godt:-) Legger meg til som følger av din fine bloggen din. Hilsen fra Marianne

eijalise sa...

hei! bare lurte på om du brukte dobbel tråd eller ikke? Skappel genser pleier å være en blanding av to garn :)

Anonym sa...

Hvor mange masker hadde du circa? Jeg skal strikke en genser med samme garn så jeg var litt nysgjerrig :)