torsdag 10. november 2011

Flotte november dager

Denne høsten har vært noe utenom det vanlige, vi har omtrent ikke hatt ei frostnatt, men har isteden har høye dagtemperaturer. Dette resulterer i at sommerblomstene fortsatt blomstrer og plenen er grønn, merkelig nå som vi snart er halvveis i november og er vant med kalde og sure dager.




Jeg kan ikke annet enn å si at jeg liker dette, høsten har bestandig vært den årstiden som jeg har likt minst. Nå derimot begynner jeg og komme på litt andre tanker....
Bildet over her viser noen av markblomstene som Ingrid plukket inn på tirsdag. I bakgrunnen skimtes også den hvite julestjernen ( som nå er mer grønn enn hvit...) som jeg har klart å holde liv i helt siden sist jul, det er faktisk snart et år det. Meget fornøyd meg egen innsats, da julestjerner som regel varer høyst ei uke her i huset.
Under er bildet tatt mot Trondheim mandagsmorgen, himmelen var rett og slett ill rød. Et flott syn er det i allefall.



Dagens siste bilde er tatt i går ettermiddag og viser solnedgangen over Agdenesfjellene ( eller hva de nå heter...). Som tidligere nevnt, november viser seg fra sin flotteste side nå. Så vi bør vel bare nyte det så lenge det varer, for før vi vet ordet av det har vi vel regn og snø i vente tenker jeg. Jeg kan nå i allefall se tilbake på flotte bilder når den tid kommer.




Har tenkt å prøve ut kameraet litt senere i dag også, kom nemlig over noen tips angående bruk av speilreflekskamera, som jeg har tenkt å benytte meg av. Kommer tilbake til dette senere.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ingen kommentarer: