søndag 22. november 2009

Flere bruksområder

Sist helg var jeg og ungene på besøk hos mormor og morfar, og som "vanlig" har jeg med meg et eller annet hjem. I følge pappa er det fortsatt mye oppe på loftet der som er mitt, som det er helt greit at jeg tar med meg hjem. I tillegg så har jo mamma et eget loppemarked inne på det ene soverommet. Det rommet inneholder nemelig mange esker med ting og tang etter min mormor og tante Jensine. Både jeg og mamma har vel som de fleste andre skapene fulle av ting som ikke blir brukt, samtidlig som vi har vanskelig for å kvitte oss med noe av det også.






Men, altså denne gangen ble det med en flott hvit tekanne hjem, og ettersom det er litt trangt i skapene får den føreløpig pynte opp på kjøkkenbordet. Stettfatet som også er etter mormor ble og med hjem, og i mangel på noe godt å servere brukte jeg det like godt som lysfat. Og nå når det er litt skumt ute blir det flott stemning på kjøkkenet en tidlig formiddag.

Ingen kommentarer: