fredag 21. august 2009

Mye som skjer

Da var det slutt på ferien for i år og hverdagen er i gang for fullt. Nå er det slutt på å ligge å dra seg halve dagen for så å stå opp og ikke gjøre noen verdensting. Med to skolebarn som krever sitt er det bare å prøve å henge med. Jeg hadde jo trodd at nå når hverdagen kom skulle jeg få gjort så mye som jeg har utsatt i sommer. Men den gang ei, eller i allefall ikke så langt. Denne uken har i allefall flydd avgårde. Allerede mandag fikk jeg spørsmål om noen vikar timer i løpet av uka, og nå har jeg noen til neste uke også. Jeg kommer nok ikke til å gå hjemme hverdag fremover, så da spør det hvordan det blir med alle mine prosjekter....




Sommeren går nok mot sluttten for denne gangen, men jeg prøver å nyte den så lenge som mulig. Jeg har jo mange prosjekter på gang i hagen som skulle vært unna gjort før høsten og vinteren kommer. Jeg rekker nok ikke alt, kjenner jeg meg selv rett, slik bruker det i allefall og være.



Krysantemum er for meg en høstblomst, selv om det i mine øyne fortsatt er sensommer har jeg gått til anskaffelse av en slik. Denne kjøpte jeg faktisk da vi var i Harstad i begynnelsen av august. Blomsterpotta har nettopp gjennomgått en liten forandring, den var mørkegrønn( slik de fleste av mine blomsterpotter var på slutten av 90tallet, da jeg tydeligvis var veldig begeistret for sterke farger...), men den er nå blitt hvit og fin etter en runde med sprayboksen. Ble svært så fornøyd med resultatet.



Uten for døren har jeg også pyntet opp litt. Dette velkommen skiltet ble også handlet i Harstad. ( utrolig hvor mye flott jeg har fått med meg hjem derifra...) Synes det gjorde seg godt på veggen jeg.

Mens jeg nå er inne på forandringer rundt i huset får jeg vel ta med dette bildet også. Syskrinet ble malt hvit litt tidligere i år, mens kurven er blitt sprayet hvit. Syskrinet har stått bortgjemt i kjelleren i flere år nå, men etter en god ide fra min svigerinne Signe Lise, fikk det komme opp i stuen. Dette ble jo kjempe flott, i tillegg får jeg gjemt bort litt av alt rotet mitt.



Forrige uke var jeg og barna på bytur på besøk hos mormor og morfar. Planen var vel en handle runde på city syd for å se etter nye klær til barna til skolestart, men etter å ha vurdert det hele litt kom vi fram til at barna hadde jo nye plagg de kunne bruke. Men jeg kom ikke tom hendt hjem allikevel jeg. Mamma har jo et helt rom fyllt at "skatter" etter mormor. Så det ble noen bæreposer denne gangen også.(til pappas store glede, for jeg kunne gjerne ha tatt med ennå mer i følge han...) Kjøkkenvekta over her er jo alt for fin til å kunne gjemmes bort i et skap, så nå har den fått hedersplassen på kjøkkenet mitt. Den kommer vel ikke til å bli så vedig mye brukt ( jeg kan nemelig ikke å bruke den...), men fin er den nå allikevel.

Ingen kommentarer: