torsdag 23. april 2009

Våren er her

Ja, nå er det virkelig ingen tvil, våren er kommet for fullt. Det spretter stadig vekk knopper på trærene rundt her, og i blomster bedet er det også noe på gang. Det ble ikke fullt så mye på blomsterløker som blomstret her i vår, da vi har hatt rådyrene på besøk opptil flere ganger i løpet av senvinteren.Blomsterløker er visst snadder.

Dette var de blomsterløkene som fikk stå i fred for rådyrene.


Jeg har som vanlig store planer for hagen, men har i år innsett mine begrensinger og skjønt at jeg ikke får til alt.Men drømme kan jeg jo gjøre. Jeg har bla sådd noen sommerblomster som allerede så smått begynner å spire. Jeg har jo noen blomsterpotter som skal fylles opp i løpet av sommeren, så jeg får nok god bruk for dem.
På håndarbeidsfronten fikk jeg plutselig en brå stopp i løpet av påska. Jeg er jo egentlig godt igang med en tunika, men når jeg oppdaget at jeg hadde strikket feil, ble det vanskelig å finne motivasjonen til å fortsette. Men nå har jeg gått i flere dager og sett på strikkinga ligge i kurven, så i går tok jeg fatt på det igjen. Nå har jeg rettet opp feilen, så da er det vel bare å sette inn turbo giret og fortsette som før...

Ingen kommentarer: